Пребарај го блогов

недела, октомври 04, 2009

1.3.1.3.4. РАДЕ И ЈОВАНКА

1.3.1.3.4.1.  ЕЛИЗАБЕТА     1.3.1.3.4.2.  ДАНИЈЕЛА        1.3.1.3.4.3.  СИНИША


Раде и Јованка

Са мојом супругом Јованком упознали смо се 1964 године а забављали се скоро пуне четири године, а Децембра месеца 1968 године ступили у брак. Истину за вољу треба признати да је наш брак био нека врста бежање од сиромаштине. Имали смо по једну диплому и велику наду у души да ќемо у животу успети. Првих неколико године брака живели смо као кираџије по туќим куќама и становима. Највише смо становали на ул. Никола Тесла, или како је овде зову Врањски пут. Нисмо се помирили са ситуацијом да вечито будемо под киријом и да нам деца расту на туѓем плацу и на туѓој тераси. Зато још 1970 године узели смо плац и озбиљно размишљали да подигнемо свој дом. Куќу смо почели градити с пролеќа 1973, а веќ 1974 године усељујено се, иако још није била завршеана. Градња и финализација куќе је трајала доста дуго, али то иде нешто лакше и у томе има наде и топлоте него бити кираџија и гледати како вам неко грди децу да не иду овде, да не седе овде итд. Док смо градили куќу, иствремно смо школовали децу, а то није лако, још више ако се свему томе дода да сам и ја  тих година завршавао факултет, као део свога стручног образовања.
Радетова куќа

Нисмо се отказали ни очеве земље и друге оставштине коју нам је оставио. Насадили смо око 1000 вишања, 1000 корена купина, гајили виноград, обраѓивали земљу итд. Исплатио се тај посао јер смо захваљујуќи и тој допунској делатности, успели да изградимо куќу и да школујемо децу. Поред свега тога, морам напоменути да смо доградили и модернизовали очеву куќу у селу Старом Нагоричану, та она сада одише једним пријатним амбијентом и пристојнија је за престој и одмор. Са својом супругом Јованком све што смо радили и урадили сматрамо као дуг једаном завету. Морам признати да су у томе доста помагала и наша деца, што им је омогуќило да поред стеченог образовања имају лепе радне навике.

Јованка

 ЈОВАНКА- Јованка је роѓена 13 августа 1946 године у селу Магленцу од оца Крсту и мајке Добрице. Село у коме је роѓена Јованка припада Р. Македонији, али је дубоко, као неки сувоземни залив ушло у Р. Србију. Налази се око сат и по хода изнад Манастира Светога Прохора Пчињског. Сви кажу да ово село по свим својим националним и етногенским одликама припада српском етничком простору. Ближи су им трговачки и други центри који се налазе у Србији, него они у Македонији. По административној и територијаној подели после Другог светског рата и данас припада општини Старо Нагоричино. Село има богату историску прошлост из давне и скорије прошлости и вредно је о њему написати репортажу или роман који ќе описати та дивна места, пределе, бујне шуме и цветне пашњаке. Људи у овоме селу су прави горштаци, пуни ведрине и лепоте душе, вредни и послушни.

Раде, Јованка и Синиша

Крста и Добрица у браку имали су двоје деце, Русу и Јованку. Руса је роѓена 1944годину.

Крсто, отац Јованкин имао је брата Спасу и Благоју из махале Илинци. Добрица, мајка Јованкина потиче из породице Грци из села Маглнца. Имала је сестре: Круну и Данцу и два брата Драгана и Чедомира.

Јованкина тетка Круна удата је и живи у селу Враготурцу код Куманова, док је Даница удата у истом селу Магленцу у махали Бујак. Ујак Драган се одселио у Крагујевцу.А ујак Чедомир се одселио са породицом у Севкерину код Опова у Банату.

Јованка њена сестра Руса и Синиша

Крста, отац Јованкин, роѓен је 1920 године, али је починуо врло млад у својој 26 години од последице како његова деца кажу, четничког мучења и малтретирања. Добрица, мајка Јованкина, роѓена је 1921 године, али пошто јој је први супруг починуо, са двоје нејаке девојчице, удаје се у село Коинце за другог супруга, Стојчу, званог по надимку”Аџија”. Код њега у новом браку, Добрица “затиче” петоро Стојчине деце. Ту трагедију и невољу не треба коментирати нити о њој писати, јер се зна да је мајци, односно маќехи било веома тешко са седморо деце. У таквим условима је расла Јованка, ту стицала прве појмове о природи, друштву и односима у њему.

 Раде, Јованка и унук Марко 

И поред свих невоља које су пратиле Јованкин живот, она је успела да заврши Педагошку академију у Врању и да стекне звање наставника физике. После завршетка вишег образовања запошљава се у Куманово у Основну школу “Христиан Тодоровски Карпош“ где и данас ради.

Данијела, Руса и Марко

Када се ради о особи која је чувала троје вредне и марљиве деце, свима дала факултетско образовање, са супругом изградила куќу и очувала мужевљево очево наследство, илузорно је додавати и трошити речи да је то вредна, марљива и узорна домаќица. Таква је и у школи и своме колективу, веќ смо раније рекли да је у браку са супругом Радетом ступила у брачној заједници, месеца децемра 1968 године.

Раде и Јованка у браку имају троје деце: Елизабету, Данијелу и сина Синишу.

1 коментар:

isabella olena рече...

здраво пријатељу. Била сам повређена и сломљена срца када се десио велики проблем између мене и мог мужа пре седам месеци у мом браку. толико страшно да је случај однео на суд ради развода. рекао је да више никада не жели да остане са мном и да ме више не воли. Па се спаковао из куће и натерао мене и моју децу на тешке болове. Покушао сам на све могуће начине да га вратим, после много мољења, али безуспешно. а он је потврдио да је донео одлуку и да више никада не жели да ме види. Тако сам једне вечери, враћајући се с посла, срела своју стару пријатељицу која је тражила мог мужа. Па сам му све објаснила, па ми је рекао да је једини начин да вратим мужа да посетим бацача чини, јер је и он то заиста урадио. Тако да никад нисам веровао у магију, али нисам имао избора него да послушам његов савет. Затим ми је дао адресу е-поште бацача чини коју је посетио. дралаба3000@гмаил.цом. Следећег јутра сам послала е-маил на адресу коју ми је дао, а чаролија ме је уверила да ћу вратити мужа наредна два дана. Каква невероватна изјава!! Никада нисам веровао, па је разговарао са мном и рекао ми све што треба да урадим. Онда их радим без повећања, тако да ме је наредна два дана, изненађујуће, звао мој муж који ме није звао у последњих 7 месеци да ме обавести да се враћа. Тако невероватно !! Тако да се вратио истог дана, са пуно љубави и радости, и извинио се за своју грешку и бол који је нанео мени и мојој деци. Тада је од тог дана наша веза била јача него раније, уз помоћ сјајног бацача чини. Дакле, посаветоваћу вас ако имате било каквих проблема, контактирајте др алабу на мејл: дралаба3000@гмаил.цом или га контактирајте на ВхатсАпп и Вибер на овај број: +1(425) 477-2744.......

Архива на блогот

Site Meter