Пребарај го блогов

недела, октомври 04, 2009

ЈУЛКА И СЛАВКО

ЈАГОДА И                    БЛАГЕ И                БОРКА И                     МИЛЕ И
МИШО                         БЛАГИЦА              ТОМЕ                           МАГДА


ЈУЛКА је роѓена 1931 године у селу Младом Нагоричану од оца Денка и мајке Васке. Када је умро њен отац, мајка се преудала у село Старо Нагоричино за Васиља и њу као шестогодишњу девојчицу довела у Васиљевој куќи. Расла је у заједници са двема девојчицама из првог Васиљевог брака, Босиљком и Мицом. Хармонична брачна заједница, преобимна радна ангажираност, патријархални начин живота и све остало били су одлучујуќи фактори  да се у једој таквој атмосфери формира радна, одважна, хумана, свестрана личност једне сеоске девојке. У куќи очуха и мајке успела је да научи све послове и вештине у куќи, у пољу и у домаќој радиности. Знала је да поштује старије независно јесу ли они били из суседства или села. Без поздрава и доброг владања није пролазила поред старијег човека, те је то, поред њене радности и вредноќе стварало омиџ и ширило глас о њој као о доброј и чесној девојци.

Јулка Славко и унука Александра

Друштвени и породични услови нису јој дозвололи да заврши неко завидно образовање, али је научила све оно што су знале и њене другарице у суседству и у селу. Претежно се занимавала земљорадњом и сточарством, јер је то било основно занимање у Васиљевој куќи, али поред тога није пропустила да себи припреми одеќу и дар онакав какав су имале богаташке девојке у селу. Као и све остале девојке, ишла је на сеоским саборима, али је тамо у свему била одмерена и за пример. Због тих веома позитивних врлина које је Јулка поседовала, заједноса њеним годинама расла је и њена популарност у селу, као доброј девојци и будуќој доброј мајци и домаќици. Да је Јулка у свему била добра и једна од виѓених девојака у селу говори и чињеница о њеној удаји за момка из угледне сеоске богате породице.

Јулка се удала за супруга Славка из цењене и богате сеоске породице, коју су у селу називали Татарцима. Татарци су имали хан у селу, велике винограде и имање, те су имали храброст да запросе највреднију девојку из села за момка Славка. Славко је син Димитрије Татарског. Њихово венчање било је 1950 године, што говори да се Јулка удала у својој деветнаестој години. После свега што се у времену њиховог венчања догаѓало у пољопривреди: колективизација, разбијање патријахалне породице, почетак миграције сеоског становништва и свега осталог, Славко се запослио као тракторист у задрузи, док је Јулка остала код куќе, радеќи куќне послове и чувајуќи децу. У селу су породично живели све до 1964 године, а када су им деца дорасла за школовање у средњој школи, преселили су се у Куманово. Славко се запослио у транспортно предузеќе “Југ Турист” у Куманово и ту радио све до пензионисања.

Јулка и Славко у браку имају четворо деце: Јагода, Благе, Борка и Миле.

2 коментари:

Анонимен рече...

Добар старт

isabella olena рече...

здраво пријатељу. Била сам повређена и сломљена срца када се десио велики проблем између мене и мог мужа пре седам месеци у мом браку. толико страшно да је случај однео на суд ради развода. рекао је да више никада не жели да остане са мном и да ме више не воли. Па се спаковао из куће и натерао мене и моју децу на тешке болове. Покушао сам на све могуће начине да га вратим, после много мољења, али безуспешно. а он је потврдио да је донео одлуку и да више никада не жели да ме види. Тако сам једне вечери, враћајући се с посла, срела своју стару пријатељицу која је тражила мог мужа. Па сам му све објаснила, па ми је рекао да је једини начин да вратим мужа да посетим бацача чини, јер је и он то заиста урадио. Тако да никад нисам веровао у магију, али нисам имао избора него да послушам његов савет. Затим ми је дао адресу е-поште бацача чини коју је посетио. дралаба3000@гмаил.цом. Следећег јутра сам послала е-маил на адресу коју ми је дао, а чаролија ме је уверила да ћу вратити мужа наредна два дана. Каква невероватна изјава!! Никада нисам веровао, па је разговарао са мном и рекао ми све што треба да урадим. Онда их радим без повећања, тако да ме је наредна два дана, изненађујуће, звао мој муж који ме није звао у последњих 7 месеци да ме обавести да се враћа. Тако невероватно !! Тако да се вратио истог дана, са пуно љубави и радости, и извинио се за своју грешку и бол који је нанео мени и мојој деци. Тада је од тог дана наша веза била јача него раније, уз помоћ сјајног бацача чини. Дакле, посаветоваћу вас ако имате било каквих проблема, контактирајте др алабу на мејл: дралаба3000@гмаил.цом или га контактирајте на ВхатсАпп и Вибер на овај број: +1(425) 477-2744.......

Архива на блогот

Site Meter